Menu Zamknij

MASA'23

Rembertowscy ROWERZYŚCI, dzisiaj cały świat obchodzi WORLD BICYCLE DAY, czyli Światowy Dzień Roweru, JUTRO mamy święto rembertowskich rowerzystów, o 17.00 z „daszków” na Strażackiej startuje Masa'23. To dobry czas żeby porozmawiać o rozwoju ruchu rowerowego w naszej dzielnicy.
W Rembertowie sezon rowerowy nie zamiera nigdy. Późną jesienią i zimą, gdy z dróg znikają rowerzyści na błyszczących rowerach, pozostają ci najtwardsi – całoroczni rowerzyści. Często jeszcze na składakach lub na starych góralach, ze drucianymi koszykami na bagażnikach. Zaprawieni w bojach, ochlapywani przez samochody, przemierzający, jak lodołamacze, zmarznięte kałuże.
Czasy jednak się zmieniają, oczekujemy bezpiecznej, wydzielonej dla ruchu rowerowego infrastruktury. I tak jak kiedyś w czasach przed pojawieniem się drogi rowerowej ma ul. Marsa, takie luksusy jak DDR marzyły nam się jak szklane domy na pustyni (patrz obrazek) to dziś mamy w dzielnicy 12,1 km dróg rowerowych lub rowerowo pieszych. To także dzięki temu, że zawsze licznie uczestniczycie w naszych, podpisujecie petycje, domagacie się od Miasta inwestycji.
MASA'23
MASA'23

MASA'23 co bysmy chcieli?

Jaka przyszłość przed nami. Najbliższa inwestycja której się spodziewamy to droga rowerowa wzdłuż ulic Strażackiej, na odcinku od Zesłańców Polskich do ul. Żołnierskiej. Miasto już przeznaczyło pieniądze na jaj projekt, i będzie pozyskiwać pieniądze na jej budowę z funduszy europejskich. Jaki będzie następny. Zapewne, trzeba będzie przymierzyć się do budowy drogi rowerowej na kolejnym odcinku wzdłuż ul Strażackiej tj od ul. Żołnierskiej do ul. Chełmżyńskiej. Co wydaje się konieczne z dwóch powodów.

1. Połączy to Rembertów z istniejącą siecią dróg rowerowych od strony Targówka
2. Strażacka po uruchomieniu spalarni śmieci będzie dodatkowo obciążona ruchem ciężkich samochodów, co zmniejszy bezpieczeństwo rowerzystów.

Głównymi problemami przy planowaniu tej drogi na pewną będzie stan prawny działek, konieczność wykupów, oraz mała szerokość pasa drogowego, no ale to zadanie dla przyszłego projektanta i samorządowców.

Kolejny futurystyczny temat to droga rowerowa wzdłuż al. Gen Chruściela. Pomysł budzący emocje, bo wiążący się ze zmniejszeniem pasów dostępnych dla samochodów. Do tej pory projekt ten pojawił się w projektach do Budżetu Obywatelskiego (wtedy jeszcze partycypacyjnego) ale nie zyskał wystarczającego poparcia. Myślę, że wizja przyszłości naszej alei, będzie wymagała dyskusji już w trakcie budowy tunelu, gdy wejdzie w życie nowa organizacja ruchu. Może wtedy zamarzy nam się mieć rembertowski odpowiednik ul. Francuskiej, z pakiem liniowym, z drogą rowerową, miejscami parkingowymi i przestrzenią dla rozwoju ogródków kawiarnianych. Zobaczymy co przyniesie przyszłość.

TYMCZASEM. WIDZIMY SIĘ JUTRO O 17.00 NA DASZKACH, jedziemy 10 km a potem bawimy się na rowerowym pikniku. DO ZOBACZENIA na Masa'23 

Skip to content