BEZPOŚREDNIO Z RATUSZA - otwartość na mieszkańców.
Mieszkańcy Rembertowa pytają burmistrza Lesińskiego. Na Rembertów Bezpośrednio - Hyde Park pokazał się post w komentarzach do którego pojawiło się wiele ocen funkcjonowania naszego ratusza. Zobowiązałem się odpowiedzieć na Wasze pytania.
Z jakiej paki nie można wejść na piętra urzędu ? Ewidencjowany te zagrody na piętra zrobione są aby nikt nie widział z jakim rozmachem załatwiają nasze sprawy
AL: Do urzędu oczywiście można wejść. Faktycznie czasy covidowe sprawiły, że dostęp do urzędu był utrudniony, z wiadomych przyczyn. Teraz dotyczy to jedynie dostępu do pokoi na piętach. Po odwołaniu pandemii stwierdziliśmy, ze zgodnie z przeznaczeniem WOM to tu powinny się skupiać wszystkie sprawy. Urzędnik, nazwijmy to „pierwszego kontaktu” wstępnie rozpoznaje sprawę i ją przyjmuje do systemu. Dobrze jeżeli posiada wiedzę merytoryczną by odpowiedzieć na Państwa pytania. W chwili gdy pytania wykraczają poza jego kompetencje, zawsze może przywołać do pomocy merytorycznego pracownika z wydziału. W sprawach indywidualnych wymagających dostępu do dokumentów, pracownik schodzi do Państwa na dół. Uważamy takie rozwiązanie za optymalne i zgodne z założeniami funkcjonowania WOM. Pokoje na piętrach nie są dostosowane do obsługi mieszkańców, wydziały są często rozsiane po kilku pokojach. Ciężko by było trafić do właściwej w danej sprawie osoby. Poza tym mamy RODO a w pokojach często rozłożone są aktualnie opracowywane dokumenty. Ja na spotkania z mieszkańcami mam przeznaczone poniedziałki. Zapraszam.
bardzo często spotykam PRACOWNIKÓW w czasie ich urzędowania w okolicznych sklepach - spożywczy, mięsny, warzywniak... nawet DZIEŃ DOBRY mówią
AL: Urzędnik zatrudniony w wymiarze czasu przekraczającym 6 godzin, ma ustawowo prawo do 15 minut przerwy. Może ten czas wykorzystać, żeby wyskoczyć do sklepu. Przyznaję, że to może być negatywnie odbierane.
Od jakiegoś czasu wycierają sobie buźkę covidem a to po to aby w pokojach nie mieć petentów i jak wynika z dzisiejszej mojej historii aby szybciej zrywać się do domku. Byłam w Urzędzie ale niestety pomimo iż jeszcze godzina pracy urzędników brak.
AL: Tu chodzi o sprawę nieczynnej kasy, faktycznie w opisywanej sytuacji pracownik był na urlopie, była wywieszona informacja wskazująca na możliwość skorzystania z będącego na miejscu i mającego w takich wypadkach spełniać swoją rolę – wpłatomatu lub o możliwości opłaty w znajdującej się w urzędzie placówce pocztowej. Covid nie ma wpływu na godziny pracy urzędu






Ogólnie chyba mało pracowników, tym bardziej w komunalnych. Ostatnio dzwoniłam i mi Pani powiedziała, że wniosku nie muszę składać jak co roku, bo jest sama i będzie dzwoniła dopiero do mnie jak znajdzie mieszkanie.
AL: Rzeczywiście mamy problemy kadrowe w Wydziale Zasobów Lokalowych.
Przede wszystkim to nie mieszkańców, tylko petentów. a petenci to nie mieszkańcy.
AL: W komunikacji na potrzeby codziennych kontaktów zawsze używamy słowa mieszkańcy. Odkąd tu pracuję, czyli będzie ponad pół roku, nie słyszałem słowa petent. Chociaż faktycznie jest ono precyzyjniejsze, bo sprawy w urzędzie załatwiają nie tylko osoby tu mieszkające
Na tablice rejestracyjne czeka się bardzo długo a w salonie nie będą tyle czekać.
AL: Mamy na stanie wszystkie rodzaje tablic rejestracyjnych. Wydawane są od ręki. Wyjątkiem mogą być np. zagubione tablice lub trzecia tablica, bo trzeba je fizycznie wyprodukować, ale wtedy czas oczekiwania przedłuża się do tygodnia.
Byłam niestety rano ale jeśli jest jakis problem w godzinach popołudniowych to może warto wprowadzić jeden dzien pracy urzędu od np 10 do 18?
AL: To prawda. W związku z sytuacją na rynku energetycznym staramy się zminimalizować pobór energii wyłączyliśmy większość zewnętrznego oświetlenia budynku, zmniejszyliśmy ilość świecących latarni na parkingu i przed urzędem, w toaletach zakładamy światło wyłączające się na fotokomórkę.
pronda oszczendzajo
AL: W poniedziałki WOM i Ba pracuje do 18.00
To jest wydmuszka a wszystko dlatego że wszystko pozabierali do Warszawy. noo wlasnie tylko czemu żeby coś załatwić trzeba jeździć "do Warszawy" a nie że w naszej miejscowości wszystko ogarniemy. pewnie dlatego, że spychologia jest łatwiejsza
AL: Jesteśmy częścią Warszawy i podlegamy standardom jakie miasto wprowadza. Faktycznie część obowiązków zniknęła z urzędów dzielnic, ale za to dzielnice otrzymały nowe sprawy:
Z naszych kompetencji zniknęła obsługa:
· działalności gospodarczej
· spraw komunikacji (rejestracja pojazdów, prawa jazdy)
· częściowo geodezji - większość spraw załatwia się w Biurze Geodezji i Katastru na Sandomierskiej (nie pamiętam, kiedy Delegatura tego Biura przeszła z Rembertowa do centrali na Sandomierską)
Rozszerzyliśmy za to załatwianie spraw o:
· odpady komunalne
· Kartę Warszawiaka
· sprawy świadczeń społecznych przekazane z OPS
· Karta Dużej Rodziny
· bon żłobkowy
· podatki
· deklaracje CEEB
· dodatki osłonowe
· dodatek węglowy
· dodatek do innych źródeł ogrzewania
· wprowadzanie wniosków i kart do głosowania do budżetu obywatelskiego do dedykowanego systemu (ESOG)
· obsługa II linii systemu zgłoszeń Warszawa 19115
· 500 + - do ZUS przeszło od 1.06.br.
· 300 + - przeszło do ZUS w ub.r.



fot. Maciej Jaskólski, lic. CC 2.0
Czy podoba wam sie cykl Mieszkańcy Rembertowa pytają?
Jeśli podoba wam sie cykl Mieszkańcy Rembertowa pytają szukajcie postów na Hyde Parku moze nastepnym razem to wasze pytanie zostanie "wyłapane" 🙂