BEZPOŚREDNIO Z RATUSZA, pakiet spraw rowerowych
Rowery Rembertów - Staram się dojeżdżać do pracy na rowerze. Pytaliście mnie jak wrażenia i czy moja droga do pracy ma wpływ na mój pogląd w sprawie drogi rowerowej wzdłuż al. Chruściela.
Przed wszystkim to dobry początek i zakończenie dnia pracy. Zazwyczaj po drodze kogoś spotkam, więc jeżeli nie pogadamy to przynajmniej sobie pomachamy. Jadąc na rowerze uważam się za pełnoprawnego użytkownika drogi, dlatego na dwupasmowej al. Chruściela jadę środkiem prawego pasa. Z dwóch powodów jeden to komfort, skraj prawego pasa jest oczywiście w najgorszym stanie, zwłaszcza fragmenty tuż przy krawężniku. Ważniejszy powód to bezpieczeństwo. Jadąc tuż przy krawężniku, czułem się zagrożony przez przemykające tuż obok samochody. Wybranie linii jazdy bliższej osi pasa powoduje, że samochody chcąc mnie wyprzedzić zmieniają pas, co za tym idzie mijają mnie w bezpiecznej odległości. Na bocznych uliczkach jest na tyle nieduży, że czuję się bezpiecznie. Newralgiczna jest aleja Chruściela, tu poczucie bezpieczeństwa zależy od fragmentu, np. przy skrzyżowaniu ze Strażacką, na którym zawracam, trzeba umieć przemieszczać się z bezpośrednim sąsiedztwie autobusów.
Rowery Rembertów - Ścieżka rowerowa Chruściela
W kwestii drogi rowerowej wzdłuż Chruściela. Jak pewnie wiecie, po wybudowaniu tunelu wg, ostatniego projektu, gdzieś na wysokości ratusza aleja będzie zwężona do jednego pasa. To będzie dobry przyczynek do dyskusji o przyszłym kształcie tej ulicy. Powinniśmy zacząć o nim rozmawiać gdy tylko ruszą prace przy budowie tunelu.
Veturillo wraca!
W przyszłym roku w Rembertowie ma być uruchomionych 5 stacji. Wg analizy Zarządu Dróg Miejskich, optymalne lokalizacje to:
Al. Komandosów, Czerwonych Beretów/Frontowa, PKP Rembertów Cyrulików, PKP Rembertów Marsa, Rondo Fieldorfa
W rozmowie z ZDM usłyszeliśmy, że brano pod uwagę popularność poprzednich stacji oraz wewnętrzną strukturę sieci. Chodzi o to żeby stacje zapełniały się rowerami w sposób naturalny bez konieczności ciągłego ich dowożenia.
Czy macie uwagi do tych lokalizacji? 5 wymienionych stacji zapewnia nam Miasto, kolejne musiały by być już inwestycją Dzielnicy.
MASA'22 WRACA, czyli zabiegamy o budowę drogi rowerowej wzdłuż ul Strażackiej
Istnieje już koncepcja budowy DDR wzdłuż ul Strażackiej. Koncepcja została pozytywnie oceniona przez ZDM. Cóż z tego skoro nie jest ujęta w planach inwestycyjnych Miasta. W rozmowie z dyrektorem ZDM otrzymaliśmy zapewnienie, że chętnie zrealizują ten projekt, ale.... jak znajdziemy na niego pieniądze. Szacujemy, że chodzi o kwotę ok. 1 mln zł. Temu na służyć min ZBIÓRKA PODPISÓW popierających tą realizację, którą będziemy prowadzić na MASA'22, liczymy, że podpisy poparcia pomogą nam w poszukiwaniu środków na tą realizację.
Dołączajcie !
https://fb.me/e/533JTbfBt