Menu Zamknij

Rembertowska oświata - Bezpośrednio z ratusza, czyli burmistrz Aleksander Lesiński w pracy

Rembertowska oświata - Pamiętacie zeszłoroczne Rembertowskie Forum Matematyczne? To miało być pilotażowe szkolenie dla nauczycieli matematyki. Oprócz waloru edukacyjnego dla nauczycieli, dla nas, samorządowców miało być sprawdzianem organizacyjnym. Było to też formą badania potrzeb oraz chęci rembertowskich nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji. Wszystko się w zeszłym roku udało. Rozpoczęliśmy więc rozmowy z Miastem o zorganizowaniu u nas znacznie większego wydarzenia przeznaczonego dla nauczycieli. Po kilku miesiącach ustaleń – mamy to! Dzięki współpracy z Warszawskiem Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń w Rembertowie odbędzie się REMBERTOWSKIE FORUM NAUCZYCIELSKIE, cykl 5 szkoleń dla rembertowskich nauczycieli a następnie… z wykorzystaniem naszej wyjątkowej hali sportowej w SP189 oraz sali koncertowej z ZS74 – dwa szkolenie dla całej Warszawy! I na koniec jeszcze ogólnowarszawska niespodzianka.
Zaczynamy od szkoleń z przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Będą to dni przeznaczone dla nauczycieli języka angielskiego, języka polskiego oraz matematyki
Kolejne szkolenie będzie dotyczyło sposobów przekazywania wiedzy matematycznej za pomocą Minecrafta oraz ogólniej metodologii nauczania przedmiotów ścisłych – Geogebra
O kolejnych ogólnowarszawskich szkoleniach z cyklu Rembertowskie Forum Nauczycielskie, wkrótce. Mam nadzieję, że zaproponowane przez nas zajęcia będą dla Państwa inspirujące, a rembertowskim uczniom pomogą osiągać dobre wyniki.
Rembertowska oświata
Rembertowska oświata

Rembertowska oświata w trzech odsłonach: 2.

Drugi rok z rzędu organizujemy też szkolenia dla dyrektorów rembertowskich szkół i przedszkoli. Podglądamy też warunki i metody pracy w różnych miastach. W tym roku szkolnym odwiedziliśmy szkoły w Łodzi. Kilka spostrzeżeń. Z jednej strony sama substancja szkół w Rembertowie jest na znacznie wyższym poziomie. Niedostatki, z jakimi muszą funkcjonować dyrektorzy odwiedzanych szkół, u nas są niespotykanym zjawiskiem. W tym przypadku wszystko rozbija się o pieniądze. O wysokość nakładów, jakie samorząd przeznacza na utrzymanie budynków szkół i przedszkoli. Kolejne spostrzeżenie do rola dyrektora w kształtowaniu wizerunku szkoły. Tu zaskoczyła nas Pani dyrektor jednej z łódzkich szkół, która odważnie sięga po środki z funduszy europejskich. Kolejnym zaskoczeniem była ilość dzieci w szkołach z orzeczeniami o potrzebie indywidualnego kształcenia. W Warszawie to narastające wyzwanie dla systemu edukacji, po prostu brakuje już nauczycieli do wypełniania obowiązku zapewnienia dodatkowych lekcji. W Łodzi czy w Krakowie to pojedyncze przypadki.

3.

W zeszłym tygodniu odwiedziłem Przedszkole nr 160. Zgłaszaliście mi Państwo problemy z sąsiadującą z przedszkolem budową, w trakcie Święta Rembertowa: W P160 przy ul. Niepołomickiej wyzwaniem trwająca po sąsiedzku rozbudowa przedszkola i związane z tym, czasowe, utrudnienia w dojeździe do przedszkola.
Dopracowaliśmy system komunikacji między Wydziałem Inwestycji i Remontów a przedszkolem, tak by placówka nie była zaskakiwana działaniami wykonawcy. Przy okazji ważna informacja dla mieszkańców sąsiadujących z budową szkoły. Ze względów technicznych moment montażu modułów musi odbywać się nocą. Ekipa budowlana będzie potrzebowała w tym celu 2-3 nocy, przepraszamy za kłopot, ale nie da się go uniknąć.
Skip to content