Tunel w Rembertowie - Bezpośrednio z ratusza czyli burmistrz Aleksander Lesiński w pracy
Budujemy tunel - niefortunny baner
Tunel w Rembertowie - podjęte działania

Główny przekaz pisma brzmiał tak:
Z niepokojem obserwujemy zastosowany przez Państwa sposób procedowania decyzji. Uważamy, że podjęty przez Państwa sposób przeprowadzenia oceny merytorycznej dokumentacji sprawia, że procedurę można przedłużać w nieskończoność. Dlaczego zamiast zakończyć proces oceny wskazać wnioskodawcy wszystkie braki merytoryczne, zgłaszacie Państwo cięgle nowe uwagi, w aspektach które wcześniej nie budziły Państwa wątpliwości? Zwracamy się do Państwa w prośbą o zrozumienie jak kluczową dla dzielnicy inwestycją jest budowa bezkolizyjnej przeprawy pod torami. Prosimy o zmianę podejścia do przeprowadzanego procesu oceny środowiskowej. Wskazanie wnioskodawcy wszystkich zastrzeżeń, co da możliwość odniesienia się do nich i przejścia do kolejnych etapów przygotowawczych zmierzających do urzeczywistnienia budowy tunelu.
We wrześniu, w odpowiedzi, RDOŚ pisze: (najistotniejszy fragment)
Regionalny Dyrektor wciąż nie posiada dokumentacji, na podstawie której może uzgodnić warunki realizacji przedsięwzięcia. Przedkładana przez Prezydenta m.st. Warszawy dokumentacja zawierała braki formalne jak i merytoryczne tj. w przedkładanych egzemplarzach raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w wersji elektronicznej oraz papierowej występowały rozbieżności. Przedkładane uzupełnienia pod względem merytorycznym nie uwzględniały całego zakresu wezwania, które Regionalny Dyrektor kierował do wnioskodawcy, a dodatkowo w ramach uzupełnień pojawiał się nowy materiał, który powodował kolejne rozbieżności wymagające wyjaśnień
Odpowiedź SZRM
W październiku otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź, która zawiera, całą, wielopunktową, historię korespondencji między obiema instytucjami. Poczynając od złożenia wniosku w grudniu 2021 po ostatnią aktywność z września tego roku. Nie będę Państwu przytaczał całej historii wymiany dokumentów, ale znów przytoczę konkluzję.
(…) gro wezwań dotyczyło m.in. rozbieżności pomiędzy wersją papierową a wersja elektroniczną raportu w zakresie podpisów. Niezależnie od powyższego należy zaznaczyć, że SZRM mając na uwadze utrudnienia komunikacyjne w Dzielnicy wynikające z braku tunelu drogowego pod linią kolejową dokłada wszelkich starań, aby doprowadzić do jak najszybszego zakończenia postępowania w sprawie wydania decyzji zrid oraz realizacji inwestycji w terenie. Niemniej jednak długotrwały charakter prowadzenia postępowania przez RDOŚ, w postaci braku możliwości wyjaśnienia/doprecyzowania uwag merytorycznych (z osobą prowadzącą postępowanie), powodował konieczność wnikliwej analizy zgłoszonych zastrzeżeń w kontekście opracowanego raportu, co skutkowało (zgodnie z twierdzeniem RDOŚ) pojawianiem się uzupełnień zawierających nowy materiał.Przedstawiając powyższe informuję, że po przekazaniu ostatniego uzupełnienia, we wrześniu br., żadne kolejne pismo RDOŚ z uwagami do przekazanych materiałów nie wpłynęło. Liczymy, że RDOŚ w najbliższym czasie uzgodni warunki realizacji przedsięwzięcia i otworzy drogę do wydania decyzji zrid dla budowy tunelu.(…)
Konkluzje?
Pismo do Arnolda Brescha, Dyrektora ds. realizacji inwestycji PKP PLK
Formalnie władze dzielnicy Rembertów nie są stroną postępowania, jednak, jak opisałem to powyżej, jej brak uderza bezpośrednio o żywotne interesy naszych mieszkańców. Dlatego prosimy Państwa o zapewnienie o pełnym zaangażowaniu Państwa instytucji w urzeczywistnienie wyczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy Rembertów inwestycji.W szczególności:
W miarę Państwa możliwości, o wsparcie procesu przyznawania ponownej decyzji środowiskowej.Potwierdzenie, że mimo upływu czasu i co za tym idzie rosnących kosztów przyszłej budowy, inwestycja ta ma zapewnione finansowanie w części, do której się Państwo zobowiązali.
odpowiedź PKP:
Projekt jest ujęty w Krajowym Programie Kolejowy do 2030 roku i będzie ubiegał się o dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Tunel w Rembertowie - co to dokładnie oznacza?
Przewidujemy, że roboty budowalne rozpoczną się w 2024 i zakończą w 2027 r.